torsdag 2. september 2010

Plassbygd akvarium over toalettet

Før vi flytta inn i huset vårt for tre år siden,
totalrenoverte vi badet.
Fryktelig synd at vi ikke har før-bilder (så vidt jeg vet!)...
for det er en makeover bortimot på linje med kjøkkenet!
Se her om du ble nysgjerrig ;)
Vi skulle utvilsomt ha vegghengt toalett.
I stedet for bare å ha "boksen" bak som en enkel hylle,
fikk vi håndverkerne til å lage søyler på sidene slik at vi kunne ha glasshyller over.
Kjekt å utnytte plassen maksimalt :) Glasshyllene fikk vi tilpasset hos en glassmester,
men underveis dukket det opp en vill ide om å også ha et akvarium
i stedet for bare kjedelige hyller ;)
Dermed fikk glassmesteren i oppdrag å lage det også!
Vi er strålende fornøyd! Du kan tro de tre små gullfiskene er populære hos småttiser og andre som er på besøk! Torsdagsklem fra Barbro

18 kommentarer:

Hanne sa...

Så flott det ble! Original ide:-)
Men håper dere også har lys over (som lyser rett ned i akvariumet)? Fisker må ha det på om dagen for å overleve i lengden.

Bare et lite tips:-)

Tovepia sa...

Skikkelig dekorativt og originalt:D
Tenker alle står når de er på toalettet;)
I helga skal jeg prøve tacosnurrene;)
Kos de og klem fra meg;)

Barbros lille verden sa...

Takker for tipset, Hanne -
vi hadde egentlig tenkt å ha lys der, men det er teknisk vanskelig ift strøm og plassering, og vi har ikke klart å finne lys som går på batteri...men det går bra allikevel! Det blir som en stor gullfiskbolle egentlig, har ikke renseanlegg heller. Krever oftere rengjøring selvfølgelig ;)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så kjekt med selskap når ein sitte på do då;) Utruleg kult!:) Eg har hatt gullfiskbolle, og det er veldig kosleg:)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Anonym sa...

Utrolig stilig,har alltid ønsket meg akvarium men det blir nok bare med en liten bolle. :)Klem.

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en superkul ide! Det frister til å stå og tisse, hi hi.

Unknown sa...

Stiligt!
Det har eg ikkje sett før trur eg. God ide :o)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Brett ja- Brett! Jeg kom ikke på hva det het i går og skreiv fat...Haha- Jeg får inn å redigere ;)

Takk for koselig melding :)

Kjempefint bad, og så artig med akvarium!!!

Ha en fin dag :)
Klem Anette :)

FlorasFrue sa...

Så stilig!! Gøy med fisker på badet :)
Kjersti

Elizabet Stilig hjem sa...

Hei du, Tusen takk for koselig hilsen.
Så kjekt med akvariet der, dekorativt og annerledes. Stilig!
God helg til deg og dine!
Klem Elizabet

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei hei ♥

Åååååå det hørtes jo ennå bedre ut!!! Den oppskriften skal jeg prøve over helgen , tusen takk for gode deilige tips!!! :o)))

Så kjempeflott med innebygd akvarium på badet :)) Utrolig fint bad!!

Ha en riktig fin helg da :)

Guttemamma sa...

Nei,så artig!! Dere kan jo ta inngangspenger!!

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Wooow!
Dette var utruleg stilig:)
Å så kreativt!

Takk for slike fine ord♥

Nyt helga:)

Klem frå Astrid:)

Lisas hjem og skatter sa...

kanskje æ må ha sånt i nyhuset? :) hihi!

koss går det med prinsessa i nybhg? håpe d går veldig bra :) klare nok sæ godt over alt snuppa tenke æ!!! Så artig å sjå bilda av a, hu har blitt så stor og fin ei veitj :) rart korr stor dæm bli! klipt adrian i går, sjer ut som om han e 8 år :) hihihi!

kos dok masse i helga ♥

klæm!!

Smykkas sa...

Veldig kreativt. Dette var rett og slett rålekkert.

Kan du stikke innom bloggen min og se hva du får for kr. 50,-

Klem fra Astrid

h.espe sa...

Hei gode vennen, og tusen takk for koselig hjemkomst hilsen hos meg!!!

Åh, to uker er lang tid å være borte fra blogglandia - dere har postet så mange flotte innlegg siden sist, og jeg kommer til å bruke lang tid på å rekke over...:o)

Så utrolig kreativt med det lille akvariumet bak toalettet - herlig!! Gøy å ha noe som ikke alle andre har :o) Gratulerer så masse med overstått til lillesnuppa også - så mange flotte bilder av henne og fra feringen. Bursdagskaken tok virkelig "kaka" da - herlig!!

Ønsker dege en flott helg gode du, og så sees vi snart!

Stor klem fra Hildegunn

Unknown sa...

Så kjekt at du syns ALT e fantastisk da! Tihi :o)

Skikkelig god helg te deg snuppelure!

mammaKine sa...

Så kul idè, og ikkeminst kjempe dekorativt.
Kjempe koselig blogg. Dumpet tilfeldigvis innom. Klem fra Kine :o)