torsdag 22. november 2012

Stæsja trollhassel

Nei, nå tar det visst helt av her.
TRE innlegg på ei uke?? 
Det er tydelig at fruen ble inspirert på bloggetreff altså ;)

Trollhasselen har fått henge naken en god stund, 
rett og slett i mangel av det rette stæsjet å henge på.
Situasjonen er nå rettet opp i, og godt er det!
Tror forresten jeg helt har glemt å vise dere denne veggen!? 
Vi er så heldige å få et slikt litografi til jul hvert år, yay!
Kjekt med kunstner i familien ;) 
Vi har fire slike til, lurer på om vi skal gjøre en liten ommøblering og henge alle over sofaen.
De blir liksom litt anonyme der borti kroken, og det er rett og slett litt forgæli!

Men tilbake til saken.
Hasselen har altså fått påkledning, greit å slippe å være naken stakkar!
Disse stjernene er fra IKEA, kjempesøte :)
Lilla stjerner passer perfekt i adventstida, de ble med hjem fra Keiserens nye


































IKEA har virkelig noen fine ting innimellom mye rart julestæsj,
disse sinkbjellene måtte bare bli med. Søte, ikke sant?


































Lekkerbisken av en kongle måtte få bli med hjem fra Keiserne.


































Jeg var så TEIT at jeg ikke sikra meg kanelbarkhus før bloggetreff,
da vi kom dit var det nemlig tomt...
så da fikk jeg nøye meg med velduftende kanelhjerter ;)


































Lekkerbiskenkongle nr 2 ;)


































Også finfine barkestjerna da. Denne også fra keisershopping :)























Vips ble det litt mer liv borti hjørnet der :)


































Ha ei riktig fin helg alle sammen!
Her blir det julebord og hæla i taket, wish me luck ;)
Klem fra Barbro

17 kommentarer:

Trude sa...

Der ble det jul:) Likte kommentaren om IKEA og julestæsjet for det er så sant så sant:)))

Lottemora sa...

Så godt at du er tilbake på bloggen! Den sink-bjellen var bare superskjønn da! Ønsker meg!

Klem
Lotte

Anonym sa...

Fullt av inspirasjon og fine bilder som jeg har bladd meg gjennom....Likte de kanelhjertene veldig:)

Ha ei fin fin helg:)

MissMette sa...

Hei Barbro :)
Så mange fine innlegg det var nedover her hos deg. Har sittet å tittet litt på det du har lagt ut siden jeg var innom sist :) Masse herlig julestemning og innlegg ღ Jeg kjøpte meg også en trollhasse her i forige uke, og gleder meg til å henge den opp og pynte den neste helg ღ - blir koselig :) koselig å titte inn her til deg ღ Ønsker deg en fin, fin kveld videre og ha en riktig god helg. Klem fra Mette

Snertne sneller og små nøster sa...

Hasselen din ble kjempefin :-) Jeg hadde ei enorm grein for noen år tilbake, og så brente jeg den opp - DET måtte ha vært i et MEGET blondt øyeblikk. Jeg har noen greiner nå også, men ikke i nærheten av den jeg hadde før. Likte godt stjernene fra IKEA :-) Spørs om det er noen igjen når jeg klarer å komme meg dit etter neste helg..

Veldig fine bilder i kroken din - jeg syns det var stilig at de hang sånn jeg, men nå vet jo ikke jeg hvor gjemt den kroken er da ;-)

Ha det godt - klem Siv

Lidyll sa...

Hei du:)
Jeg elllllllssssskkkker trollhassel!:) Pleide ha en kvist året rundt i vase før..men dessverre hadde den blitt så gammel og tørr at den overlevde ikke til i år..:(

...men din var lekker! Lekker pynt også..:Masse jeg gjerne skulle hatt-forresten søt den bjellen fra ikea...:)

...og du, man skal bli inspirert av bloggetrerff vettu...så det er jo bare BRA!*smile*

Ønsker deg en flott søndag!
Klem klem

Livets små øyeblikk sa...

Tror dere var mange som fikk litt ekstra bloggelyst etter det treffet - er litt misunnelig på dere, skulle gjerne hatt noen keisere her og;)

Litografiene var bare så fine, heldige du som får slike hvert år. Er enig med deg i at disse må stilles ut samlet slik at de virkelig viser - det fortjener de!

Håper du kosa deg på julebord og at hælene nå er satt tilbake i skapet i god behold,
varm klem til deg
Hanne:)

LilleLeo sa...

SÅ mye fint! Litografiene er fantastiske, så heldige dere er! <3
Utrolig mye fint på trollhasselen din. Jeg skal til min bror og finne meg en fin gren (han har et helt trosshassel-tre!) og så skal ungene få klippe ut snøflak som vi skal henge opp. Gleder meg!

Og du, tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Håper du får en finfin uke!

Smykkas sa...

Trollhassel er en stor favoritt hos meg. Jeg har pyntet min med selvlaget pynt, og hvordan pynten er kan du se hvis du stikker innom butikken min.

Klem

Unknown sa...

Så flott en trollhassel a gitt! Og så nydelige bilder på veggen, din heldiggris! :)

Jeg tenkte jeg ikke skulle henge opp trollhasselen i år, men vi har så lite hus at vi ikke har plass til juletre - og jul uten noe som helst er jo ganske trist. Nå fikk jeg inspirasjon og skal henge den opp likevel. Takk! :)

Og klæm!

Fabelaktig sa...

Hei søte deg!
Da rakk jeg endelig innom her igjen vet du. Hvor ble tiden av?
Jeg ser at jeg ikke rekker å besøke alle like ofte som jeg burde/skulle/ønske, men jeg blogger jo mest for min egen del - det er bare fryktelig stas at jeg har verdens fineste lesere, slike som deg.

Mye fin pynt på trollhasselen! ME LIKE!

Jeg håper din første søndag i advent har vært aldeles nydelig!
Stor og god klem fra Frøken Fabelaktig!

Anette Willemine sa...

Trollhassel er nesten et must i disse juletider. Veldig koselig pyntet hos deg.

Ønsker deg en fortsatt fin adventstid!

Klem,
Anette Willemine

Livets små øyeblikk sa...

Hei kjære du:)
Vil takke for følget i bloggeåret som har vært, gleder meg til å slå lag videre i det nye:)
Håper du og dine får en fin kveld og at 2013 blir alt dere ønsker.

Godt Nytt År
og varm klem:)

Nennes sa...

Kult, har også kvaster.... Eller et tre som min mann kaller det inne på hytten :) pynter det etter årstiden :)

Franciskas Vakre Verden sa...

Hei, Hei. Kjempefin blogg du har!

Jeg har laget bøkene Sanselig sommer og Sanselig jul og holder nå på med en ny bok som får tittelen Sanselige Rom.

I den forbindelsen har jeg en stor konkurranse der man kan vinne flotte interiørpremier for 22.000,- Håper du har lyst til å være med. Hvis du ikke allerede er med kan du se mer ved å bruke denne linken:

http://franciskasvakreverden.blogspot.no/2013/02/stor-konkurranse-vinn-premier-for-mer.html

Frist for å være med er 15. mars.

Ha en flott uke!

Beste hilsen Franciska :-)

salige lavendel sa...

Det var en flott litografisamling! Har sansen for det.

Unknown sa...

Nice blog here! Additionally your web site so much up very fast! What web host are you using? Can I am getting your affiliate hyperlink to your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol....Cccam Server