torsdag 21. oktober 2010

Vinterlyng!

Ja, vintern kom som vanlig som julekvelden på kjerringa.
Vanligvis er vi trøndere kjappe til å mobbe østlendinger
som ikke takler det første snøfallet...
...men i går var vi jammen meg ikke bedre sjøl!
Er det mulig??
Jeg klarer ikke å fatte og begripe at folk legger i vei med sommerdekk
når føret er som det er....
uten tanke for verken sin egen eller andres sikkerhet...
FY skam!
Forhåpentligvis har idiotene tatt til vettet nå,
fått ut fingern og bytta dekk ;)
Der....da var dEt ute av systemet!!
Heldigvis gir den første snøen også noen hyggeligere effekter.
Som for eksempel kontraster mellom høstlig lyng og vinterlig snø.
Vakkert, ikke sant?
Med det ønsker jeg dere alle en herlig, vinterlig kveld!
Klem fra Barbro

9 kommentarer:

Størstepia sa...

Tihi...
Ja, vi har ennå ikke hatt noe snø her nede i øst (var meldt igår / idag), og det skjer HELT sikkert det samme her som hos dere.
Leste om noen politimenn i Bergen som var på vei ut for å berge utkjørte biler - som selv kjørte på sommerdekk og skle av veien. Er det mulig.
Jeg er så enig så enig med deg - folk burde skamme seg!

Kos dere med den første snøen - snart er det nok vår tur;-)
Klem fra størstepia

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hehehe..er ikkje det typisk? Det her skjer kvart einaste år;)
Eg og Mamma var på langtur idag. Og vi sat og såg på alle med problem der vi trona på 4 piggdekk ;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Tovepia sa...

Ja, det var skikkelig kaos igår, gubben brukte en time til jobb, en vei som vanligvis tar 10 min. Skyldtes alle med sommerdekk, vi/han hadde lagt om;)
Vi får se det vakre i årstida!!
Nyt kvelden og klem fra meg;)

Smykkas sa...

Det er nok ikke bare på østlandet den første snøen kommer som julaften på kjerringa.

Bergen er i sannhet en by hvor alt blir kaotisk når den første snøen kommer. Men den var jo meldt på forhånd???

Jeg synes vinteren er vakker, men da skal snøen bli liggende. Ikke dette av og på været som vi i vestlandets hovedstad ofte utsettes for.

Klem

Hannes favoritter sa...

Nydelige bilder! Enig, det er helt utrolig at noen kan finne på å kjøre med sommerdekk på vinterføre!!! Her er vinterdekkene godt på plass for å si det sånn!

Ønsker deg og dine riktig god helg!

Klem fra Hanne

Snertne sneller og små nøster sa...

Det var litt godt å få det ut ja ;-) I går var jeg glad jeg ikke er avhengig av bil for å komme meg på jobb :-)

Lyngen var nydelig i snøen - men på samme tid er det et litt merkelig bilde ute nå, fortsatt masse blader på trærne og masse snø :-D

Ha det godt og klem fra Siv

karen i hagen sa...

Jeg sov meg gjennom den første snøen. Det har aldri skjedd før. Betyr kanskje at en begynner å bli litt for voksen,...

Anonym sa...

Kjekt at du SA det der:) Vi kjører piggfritt og la om for 14 dager siden. Med turer til hytta etc, så var det greit å legge om litt tidlig.....men fatter virkelig ikke de som tørr kjøre med sommerdekk. Hadde nok sett at snøen kom i desember, men vi får satse på at den forsvinner igjen...hvis ikke blir det en laaang vinter;)

Ha ei fin helg:)

livet på kvasseberget sa...

ja visst er det fint med snø, i går åpnet himlen seg her i sør også... kom MASSE snø.
syns det er litt tidlig enda, men eldstejenta mi er strålende fornøyd. :)
ha en herlig kveld!

klem fra kine