onsdag 13. oktober 2010

Sinnamamma!?

05.37
Det sto det på klokka da lille sØte frøken kom og spurte så pent...
"Kan jeg få ligge mellom dere?"
"Klart det, lille venn"
"Men jeg vil BARE ha pleddet mitt på"
"Mamma og pappa har stordyne vet du vennen,
så skal du ligge mellom oss så må du ligge under dyna"
"Neeeeeeei!!!! Jeg vil BARE ha pleddet!"
"Hvis du absolutt bare vil ha det, så må du nesten gå og legge deg i senga di igjen.
Det er nemlig ikke mulig å ligge mellom mamma og pappa uten å få dyna over seg"
"Vræææææææææææææl!!!!
Jeg VIL ligge mellom dere!"
"Snuppa, det går ikke an det...."...osv...
...i et par minutter til...
Ikke fullt så sØt lenger!
Sprekker jeg til slutt?
Ja.
Bilde for anledningen lånt fra Google
Gjør du?
Klem fra Sintemamma!
...som heldigvis har roet seg ned ;)
Og for ordens skyld: frøkna endte opp i egen seng ;)

17 kommentarer:

Tovepia sa...

Må nesten le:D Husker da ungene sto i døra med puta si;)
Hun fant vel ut at senga si var det beste sted tross alt;)
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Snertne sneller og små nøster sa...

Husker godt de nettene der....og jeg husker alle kveldene jeg tenkte at "I morra da skal jeg ha ALL verdens tålmodighet - jeg skal tåle alt, og ikke bli sint for noe som helst" ;-)Eldstetøtta har pr nå som status på Facebook at hun har verdens snilleste mamma, så hun/de har nok ikke tatt skade av det :-)

Ha en blid onsdagskveld og klem fra Siv

Janicke sa...

Så utrolig bra!! Kjenner meg sååååååå godt igjen.... Stå på vennen :-)))

Klem fra Janicke

h.espe sa...

Hei på deg Barbro vennen!
Må jo smile litt her jeg sitter - søte snuppa di, som vil sove mellom mamma og pappa... Neste gang får du kanskje si at joda, hun skal få sove mellom dere, men da må hun ligge oppå dynen, og med teppet over seg.. ;o)

Håper du har hatt en fin uke så langt (..om enn kanskje litt trett.. ;o) ) Min uke har vært fin, og snart er jo helgen her igjen også, og det er jo fint....

Ha det fint til vi sees igjen!

Klem fra Hildegunn

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Sinnamamma..? Hun har jeg aaaaaldri sett... ;)

Det kan vel forekomme at tålmodigheten får seg en knekk innimellom, ja. Da er det i alle fall smart å sette seg ned å prate om det når (det dumme) sinnet er borte. :D

Klem

By Evy Photography sa...

He he he, har funnet ut at det er best aa ikke gi dem tilbudet.

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei igjen, Barbro :-) Blondene har jeg kjøpt på Stoff og Stil :-D

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hehe..lunta mi og er meget kort så tidleg på morningen;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Elizabet Stilig hjem sa...

Hei du,
Ja, jeg kjenner meg forsåvidt igjen her. Vi har hatt noen slike runder her også...

Tusen takk for koselig hilsen du la igjen hos meg.
Klem Elizabet

Smykkas sa...

Å bli litt irritert og sinna på den tiden av døgnet må vel være tillatt. Jeg er faktisk imponert over at hun kom seg tilbake til sin egen seng.

Blir du med på Give Away hos meg?

Klem

FruLisa sa...

OH yes - jeg kveser i hytt og gevær på natta - jeg vil jo bare sove. Ikke bli forstyrret av gutter som må tisse, jente som vil ha smokk osv.. Jeg kveser ikke med en gang altså:-)

Koselig at du vil være med på blogglotteri hos meg - jeg tror vi blogges jeg:-)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

hehe.. kjenner meg så absolutt igjen! :)
Man orker ikke så masse med diskusjoner tidlig på morgenkvisten! :)

Ha en flott helg!
Klemmer

Guttemamma sa...

...å,gjett om vi kommer til å savne alle disse stundene..
klem♥

Unknown sa...

Å jadda, kjenner godt igjen den der... jeg er en skikkelig sinnamamma når noen forstyrrer nattesøvnen min :) Der er Pappa`n mye greiere, så mine går alltid på Pappas side og står og pirker på ham, hvis de vekker mamma, vet de at de må inn på sitt eget rom (hvis de ikke har drømt og er lei seg da, eller har vondt eller no, da er jeg jo litt mildere, hihi) ♥ Jeg blir rett og slett litt mannevond hvis jeg ikke får søvnen min jeg, sånn er det bare...:))
Men det finnes ikke bedre enn å våkne om morningen med lille ved sin side... smilende og god ♥ Som Guttemamma sier: vi kommer til og savne disse stundene...:))

Tusen hjertlig takk for gode ord på bloggen min i dag, det varmer ♥

Klem Line

Gammel stil sa...

Hei Barbro:)

Vi ville bare si at du har en helt utrolig inspirerende blogg!!:) Vi fant den tilfeldigvis nå, for ser at du følger flere av våre følgere, og at de følger deg! Det er vi glad for!! Her var det mye fint! Vakre bilder, vakkert hus, vakre mennesker!! La oss til som følger med en gang! :) Håper det går bra? Vi blir alltid veldig glad for nye følgere, så hvis du vil legge deg til som følger er du hjertelig velkommen:)

Klem fra tvillingene i Gammel stil:)

Anonym sa...

Hei igjen Barbro; takk for hyggelige kommentarer fra deg :) Strikke-mannen jobber utretterlig videre, og er ikke det minste redd for å ikke være mandig nok.

Koselig at hun vil sove hos dere, det vil hun neppe om noen få år. Og nei, jeg kjenner meg ikke igjen; jeg kan ikke bli sint på barna. Kan telle på én hånd de gangene jeg har vært sint på 17-åringen, ingen av oss er særlig flinke til å krangle og begynner alltid å le :))) Men - for at ingen skal tro at jeg har glorie, så blir jeg kjapt provosert og forbanna over voksnes oppførsel. :)))

Trine sa...

Ho ho - vi er også der. Men siden de er to - og jeg ikke kan sove med 2 stykker urolige jenter - er vi enig om at vi kun tar den ene inn til oss - hvis hun IKKE har rukket å vekke søsteren. Jeg kan jo ikke ta én med meg, mens den andre ser på.... Er de begge våkne: ja da må vi heller ta oss jobben med å få de til å sove igjen i egne senger. Ps. jeg ser at jeg ikke var følger hos deg.... hm.... jeg er det ihvertfall nå :)