mandag 31. mai 2010

Nytt plantebord! Og litt flere bilder fra hagen :)

Har lenge hatt lyst på et plantebord, så nå har jeg endelig gått til innkjøp av det!
Det er utrOlig praktisk!
Syns det var et godt kjøp på Plantasjen til en halv tusenlapp :)
(og så er det så kjekt å ha en snill mann som skrur det sammen!)
Her har jeg perfekt arbeidshøyde, og
det er så bredt at det er plass til det man trenger mens man holder på.
Sinkplata er lett å tørke av...og så er den jo så fiiin!
Bordet har fått en litt midlertidig plassering enda, men skal få en fast plass etterhvert som hagen kommer i orden
Sink på sink :)
Husker du plantene vi prøvde å bli kvitt i fjor som allikevel kom tilbake?
Jeg viste da bare et nærbilde av de fine blomstene
(som jeg fant ut gjør seg fint i en emaljemugge på kjøkkenbordet, i det minste!):
Her ser dere grunnen til at jeg ville bli kvitt dem... ...bladene blir så forferdelig stygge! Det kom ikke så godt frem på bildet her ser jeg. Noen som kjenner til disse og har tips til hvordan man kan bli kvitt dem? Lillesnuppa er fornøyd med å ha fått seg ny huske! Den skal nok brukes flittig i sommer :)
Til slutt noen bilder av blomstene som er de første som møter deg
når du kommer en tur innom oss :)
Hortensia er bare så nYdelige!
Strålende fornøyd her om dagen da jeg fant flerfarget hengelobelia
hos en blomsterhandler på torget,
syns de er så fine!
Billige var de og! All grunn til å være fornøyd ;)
I morra skal gemalen og jeg i teateret!
Fetteren hans spiller i Spring Awakening, og i morgen skal han spille en av hovedrollene
(han har egentlig en mindre rolle, men er understudy til en av de større)
.....gjett om vi gleder oss!
De neste kveldene blir det mye jobb....jobb....jobb ;)
Så det blir nok litt bloggtørke de neste dagene!
Lover å komme sterkere tilbake ;)
Ha en fabelaktig uke alle sammen! Klem fra Barbro

4 kommentarer:

Tovepia sa...

Takk for tips om plantebord på Plantasjen, visste ikke de hadde og skal ut å kjøpe idag;)

Aner ikke noe om den planten du vil bli kvitt, men den så da dekorativ ut? Roundup tar jo det meste da;)

SOL idag, kos deg og klem fra meg;)

s h i n e d e s i g n sa...

Kjempefint bord, Barbro! Takk for tipset, må kikke nærmere på det ja! Så herlig at det er juni nå altså!!! Ha en flott kveld i teateret :-) Klem

Størstepia sa...

Så mange vakre blomsterbilder!!
Luktet de nesten igjennom skjermen her, jeg:-)

Håper du har en flott tirsdag!

Klem fra størstepia

Datt sa...

Åh, jeg liker det plantebordet! Plantasjen 'ey...? Hmmm.... ;)