søndag 19. februar 2012

Fastelavn

Rolig fastelavnsfeiring her i heimen, pjuskeform her og der.
Nå er det jammen minstefrøkna som kjører i gang feber og greier.
Vi satser høyt på at det bare er tenner som plager. Krysser fingre og tær :)
Men boller har vi bakt, og besøk har vi hatt. Trivelig sådan!
Spennende å prøve nye bolleoppskrifter, i dag har vi brukt Jorid sin. Supergode :)
Kjempefin deig å jobbe med!
Det er så kjekt med bolledeig, man kan lage masse forskjellig på en gang!
Her ble det både boller og kanelsnurrer i dag.
Jeg glemte å kjøpe vaniljekrem, egentlig tenkte jeg å slenge det på noen også.
Pytt sann, det var godt uten også ;)
Mmmmmm :)
Nye GreenGate-kopper har forresten funnet veien til vinduskarmen, ja!
Litt vinterlige, isblå kopper nå.
Håper på å få tak i noen av vårens nye kopper snart, de er SÅ fine.
 Kanelsnurrer altså, det er uslåelig godt ;)
Til slutt må jeg bare ta med et bilde av Valentine-rosene mine.
Ser du hjertet?
Digger hjertevasen vår, den fikk vi i bryllupsgave.
Kult når blomstene faktisk blir stående som et hjerte.
(Det må liksom være akkurat passe mange, passe lange blomster!)
Hadde egentlig tenkt å lage fastelavnsris da, men så langt kom vi aldri. Roser er vel like bra ;)

Håper dere har hatt en flott fastelavnssøndag!
Klem fra Barbro

4 kommentarer:

Myke minutter sa...

Ser helt herlig ut! Her ble det dessverre ingen fastelavnsboller i dag, men med bursdagsfeiringene vi har hatt i det siste ble det vel mer enn full dose sukker på oss uansett ;) Ha en super ukestart! Klemmer

Lindas Lille Leilighet sa...

HeiHei:) Takk for koselig kommentar inne hos meg:) Blir så trivelig på bloggetreffet! Gleder meg masse!

Herlig med fastelavens ja:) Godt å meske seg litt:D Akkurat nå synes jeg jo fasten virker som en god ide da;P hehe

Håper lille frøkna di blir frisk:)

Klem

Unknown sa...

De kanelsnurrene dine så himmelske ut! Her ble det verken boller eller fastelavnsris - men en fin søndag alikevel;))

Ha en finfin mandag!
KLEM

Synnøve sa...

Så flotte kanelsnurrer du har laget..Å bollene ser kjempegode ut.
Ser hjerte,så moro og ha sånn vase.
Ha en fin mandag:-)
Klem