onsdag 16. november 2011

Juleverksted: lykter

Plutselig kom julefølelsen, gitt!
Inspirert av lykter jeg så i "Alt om Julen",
har jeg samlet barnematglass og andre glass de siste ukene ;)
En tur på Panduro for å fylle opp med decoupagelakk,
servietter, ståltråd og denslags:
good to go!
Foreløpig har to varianter sett dagens lys,
en med serviettdecoupage og en med "stoffstrømpe".
Stoffet kjøpte jeg på IKEA i fjor,
kjekt å handle der når det koster 19 kroner meter'n!
Jeg ville gjerne kombinere det fine stoffet med litt grovere tråd,
og sy det sammen på en litt "sloppy" måte.

Liker kontrasten mellom det fine og grove.
Valget falt derfor på ullgarn :)

Syns også det gjør seg med synlig rivekant,
det røffer opp litt så det ikke blir fullt så søtt ;)
Litt mer øvelse,
så blir kryssene forhåpentligvis litt bedre etter hvert!
Decoupage er egentlig ganske gøy,
kan hende jeg gjør et forsøk med stoff også.
Foreløpig kjører vi servietter ;)
Med lys i blir stemningen riktig så koselig!

Jeg oppdaget plutselig at dette er innlegg nr 200!
Tror sannelig det er på sin plass med en giveaway snart,
det passer bra: nettopp rundet 100 følgere og 20 000 besøk...
Jeg får pønske litt på den!
Nattaklem fra Barbro

7 kommentarer:

Kristin Kreativius sa...

Se, der er de jo! Synes de ble så fine! Flinke du! :)

Gratulerer med alle de runde tallene! :) Gleder meg til give away!
Og det middagstipset under skal jeg sannelig prøve!

fin kveld til deg søta! klemmer:)

May-Helen sa...

Så koselig blogg. :) Takk for kommentaren i min blogg, det gjorde at jeg fant din flotte. :)

Det er så koselig med juleverksted, og jeg er hekta på lys. :) Flotte lykter!

May-Helen

gult hus i svingen sa...

Fine lykter, Barbro:)
Jeg lager med stoff, det blir fint det også:) Nye puter i Putegriljaen i løpet av neste uke:)
Klem Trine:)

Anonym sa...

Hay,

I love your blog.
I will follow your blog.
Please take a look into my world.

Groetjes,
Marijke
www.marijkevanooijen.blogsot.com

Snertne sneller og små nøster sa...

Nydelige lykter :-) Grattis med innlegg nr 200 :-D Gleder meg til giveaway :-)) Ta en titt innom min og da vel ;-)

Håper jeg ser deg på søndag :-)

Ha det godt - klem Siv

h.espe sa...

Såååå flotte lykter du har laget Barbro - virkelig helt supre!! Fikk lyst til å sette igang selv - NÅ med en gang... ;) Hi, hi - får vel iallfall vente til i morgen tenkter jeg!

Ønsker deg en flott helg - kooose deg masse!

Klemmer fra Hildegunn

SNILLPIKE♥ sa...

Herlige lykter, noe for enhver smak. Både søte og litt røffe. Jeg likte egentlig begge deler like godt.

Ønsker deg en strålende flott helg, klem.