torsdag 29. mars 2012

Gammel trekasse som brødboks, og vår på kjøkkenet

Plutselig var det kjøkkenet som ble utsatt for en full makeover!
Shopping og goodiebag kan rett og slett gi slike konsekvenser.
Det hele startet med denne:





















Den lekre teboksen vi fikk fra Kid.
Jeg har diverse oppbevaringsvarianter for te, så denne måtte jeg finne et annet bruksområde til.
Blomsterpotte funker alltid!
Så fikk den plass der jeg tidligere har hatt et brett med diverse dill. Brett herved hjemløst. 





















Skålen med tomater er fra Ib Laursen, betongstjerna er egenprodusert.

Så var det vinduskarmen. Diverse sinkhus herved hjemløse.

Nye GreenGatekopper fra Lev Vakkert til plantene, mer vårlige enn sine forgjengere. 
Nydelig skål fra Wik og Walsøe skal få fingersalt i magen.
Fløtemuggen måtte bare bli med hjem fra Cicelia på Oppdal, elsk!
(Hvis du er like pirkete som meg så irriterer du deg litt over at koppen er så uskarp.
Jeg SKULLE fokusere på fløtemugga altså!! Hihihi)

Hm. Fruen har jo lenge hatt lyst til å renske opp skikkelig på kjøkkenbenken. 
Den derre trekassen jeg kjøpte på loppis i sommer, som enda ikke har fått hjul.
Mon tro om den kan bli brødboks i stedet for magasinholder? Ja!

Gammel brødboks herved hjemløs. HURRA!






















Den fine kassen fra Kremmerhuset ble plutselig loddrett.
At jeg ikke har tenkt på dette før, det ble både mer oversiktlig og dekorativt!























Må bare vise litt detaljbilder av trekassen












































Simpelthen digger :)

Matglassene fikk en liten oppgradering, med nye etiketter og hampsnøre.

Denne finfine boksen rommer kakaopulver,
det går litt av det når man har ei frøken i friluftsbarnehage som er på tur tre ganger i uka!
Kjekt å ha lett tilgjengelig.























Og tilsammen ser det sånn ut:






















Se fine påskekyllingen i vinduet som snuppa laga da hun var halvannet år...smelt ;)
(Ingen kommentarer til den manglende dekksiden, takk!!)
*mustdosomethingaboutthatgap*
og
*littmerobsnårmanbeskjærerbildenenestegang*

Jaggu var ikke dette innlegg nr 250, mini-hurra!
Nattaklem fra Barbro

10 kommentarer:

SNILLPIKE♥ sa...

Så koselig du stæsjet, og masse fint både nytt og gammelt. Herlig når en har ting som en kan bruke på flere måter, blir nesten som nytt da.

Fin torsdag til deg, klem.

Lottemora sa...

For en forvandling! Supersmart å bruke boksen til blomster og trekasse til brødboks da! Stilig!!!!
Lotte

Natalie sa...

Så fint det ble! Digga trekassen!! :) Og se der ja, fløtemugga på plass-sa du ville angre om du ikke kjøpte den! ;)

Nattaklem!

Lindas Lille Leilighet sa...

Alltid gøy å finne på noe nytt i kriker og kroker! Friksker fort opp:) Skal ta meg en sånn runde i morgen. Godt å få alt på stell før man drar på Påske ferie:) O npr man rydder er det ofte sånn at man finner på noe nytt..og mer spennende å holde på med;) hihi

Kjempesøt trekasse også! Og kjenner at jeg også fikk litt lyst på den fløtemugga;)

Klem

Anonym sa...

Grattis med innlegg nr 250. :) Herlig kjøkken hos deg med masse fint å se på.
Klem Mette.

gult hus i svingen sa...

Liker kjøkkenbenken din, Barbro:)Har sånn margarinkasse jeg også, har interiørblader i den:)Mye hjemløst hjemme hos dere nå, aner jeg ett stilskifte;) Jeg blir mer og mer pastell jeg , kjenner jeg...GULP:)Tør nesten ikke tenke tanken:) Snakkes:)
Klem Trine:)

vår lille verden sa...

Heier på at du bruker den som brødboks,den passer jo bare perfekt akkurat der..Må nok ta meg en tur på Kid idag!
Takk for at du deler og grattis med 250 innlegg!
Fin dag til deg Barbro:)
klem kathrin

Vibeke fra Bengtgarden sa...

Hærlig og vårlig ;-) Koppene med blomster i ble jo bare kjempe søtt. Fløtemugga var lekker og passet perfekt hos deg. Har ennå ikke fått pakket opp alt fra goodiebagen, noe blir med tilbake til Oppdal i påska.

God helg til deg ;-)

Klæm Vibeke

Connie sa...

Great inspiration! It's time for me to do a little Spring Cleaning!

-monakristin sa...

dette ble fint! lurt å bruke teboksen som blomsterpotte! lurer på om det tipset kan "lånes"..? :) -monakristin