tirsdag 11. oktober 2011

Heklet portemoné

Hei!
Det har ikke blitt så mye hekling den siste måneden,
men nå er jeg endelig litt i gang igjen. 
Det som skulle bli vognteppe til høsten til minstesnuppa,
må visst bli et pledd...det blir kanskje ferdig en gang neste år?
Nå har vi nemlig bytta vogn, 
og i sportsvogna hun har nå er liksom ikke vognteppe helt greia ;)

Men nå holder jeg på å snakke meg bort igjen ;)
I boken "Løkker og masker" er det mange oppskrifter
på småprosjekter som ser utrolig spennende ut!
Jeg måtte bare prøve meg på en liten portemoné, 
den var bare så søt.
And what do you know!!
Jeg fikk det til!
Låsen og knappen er kjøpt på Panduro.
Perfekt til små frøkner som er opptatt av rosa!
Og store frøkner selvfølgelig ;)
Portemoneen er heklet med dobbel tråd:
Mandarin Petit og en veldig tynn gulltråd.
Klikk for større bilde,
så syns gulltråden bedre.
Relativt kjapt å hekle,
og gøy å mestre!
Ikke minst godt mottatt av den lille frøkna 
som fikk den i gave ;)
Har heklet to sånne nå,
det blir nok kanskje noen fler 
som havner under noen trær om noen mnd ja!

Nattaklem fra Barbro

11 kommentarer:

Barbro sa...

Ååå så søt den var da!! Kjempelekker.
Er nok noen som kan glede seg til jul tenker jeg :-)

Klem fra meg :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Den var veldig nett, og skjønner godt at småfrøkner faller for denne :-) Fine julegaver ja :-D

Ha det fint - klem Siv

Kristin Kreativius sa...

Så lekker! :) Dette kan du Barbro! klemmer

gult hus i svingen sa...

Så fin den er Barbro:) Tenker det blir noen som blir glad for denne:)
Klem Trine:)

s h i n e d e s i g n sa...

Fin er den på bildene dine, men ENDA nydeligere er den i virkeligheten. Gjett om vi ble glade for den utrolig flotte portemoneen, Barbro! Tusen millioner takk, kjære venn :-)

Joni (pigesind) sa...

Oi, så fin den var! tror jeg må lage meg en slik en selv:-) Hadde nemlig planer om å sy en liten portemoné, men nå blir det kanskje en heklet versjon i stedet;-)
Ha en fin dag!

En rosa fugl sa...

Du er så flink! :D Portemoné er kule:D

TULLA PÅ ULLA. sa...

Nydelig var den :-) Så flink du har blitt. Takk for koslig lunsj! Klemma

deconordic sa...

Den var nydelig, så fin farge! Tusen takk for koselig besøk og kommentar inne hos meg :)

Guttemamma sa...

SUPERSØT!! Elsker slike små punger jeg!! Flink er du!
Klem♥

Cino sa...

Så søt! Tipper denne faller i smak hos jentene ja :)