søndag 10. juli 2011

Søndagsfrokosttips!

Her i heimen er søndagsfrokosten nEsten hellig ;)
Det hender en sjelden gang at vi ikke har lyst på egg og bacon,
men det er sjelden!
Søndagen blir liksom ikke helt den samme uten ;)
Men så er det det...at det holder ikke bare med egg og bacon altså!
Vi må ha litt mer enn som så...
Hadde du lagt til sopp og hash browns hadde vi snakka full engelsk.
Men fullt så gæli er det altså ikke!

Viktig-punkt nr 1:
Vi har alltid urtestekte cherrytomater til.
De er utrOlig gode, og passer veldig godt til egg og bacon.
Du kan også bruke dem til pasta, grillmat etc etc.
Hvordan jeg mekker tomatene ser du HER.
Og sånn ser de ut:

Så er det viktig-punkt nr 2:
bønner i tomatsaus.
Men ikke hvilken som helst type nei, og her snakker vi IKKE Heinz!
Hvis du ikke har prøvd disse så bør du gjøre det!
Go green sine tomatbønner er fantastisk gode,
det er ikke sånn "limstoff" som andre bønner ;)
Sausen er mer som hermetiske tomater i smak og konsistens,
med skikkelige biter av tomat. 
Anbefales på det sterkeste :)

Viktig-punkt nr 3:
Bacon er IKKE bacon.
Ja, vi elsker baconet til Jacobs!!
Hvis du ikke har prøvd det tørrsaltede baconet deres..
..ja, da har du seriøst gått glipp av noe ;)
Du vil ikke angre ;)
(Her i byen får du i hvert fall kjøpt det på Meny,
muligens også andre steder)

Tilsammen blir det sånn:

Yum-o!
Ha en strålende søndag folkens :)
Klem fra Barbro

5 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Nesten synd søndagsfrokosten allerede er inntatt ;-)

Sender deg mail i løpet av dagen jeg.

Ha en fin søndag - klem Siv

Trollmora sa...

Jeg trodde det var bilde av jordbær! hahahahaha! For det har JEG lyst på til frokost! :)

Lisas hjem og skatter sa...

nam, du e jo bare superflink me mat! no e d jammen alt for leng sea vi har møttes altsaa! :) savne ditt herlige vesen, Barbro! :)

vi har no flytta og komme oss litt te rette her :) utrolig godt!!! husbygging ble droppa.. fant ut at vi villa flytt nært bhg te adrian, kommende skole og jobben te anders! saa no har vi d som plommen i egget! Blindvei og masse onga :)

haape d e bra me dæ og dine! og at minsteprinsessa e snill og søv masse :)

klem fra Levanger!

Tovepia sa...

Pangstart på dagen dette:)
Jeg er en slik type som står ved brødfjøla og spiser knekkebrødet mitt, ikke laga for lange frokoster, rett og slett;)
Nydelig bilde av den skjønne frøken under her!
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Smykkas sa...

Jeg trodde faktisk det var jordbær, jeg også.

Godt jeg er mett her jeg sitter, for ellers hadde jeg nok forlatt pc-en og tatt turen til kjøkkenet.

Klem