onsdag 1. desember 2010

Om å avslutte arbeidsdagen med å bli ranet....

Det ble en lang kveld i går.
Avhør på politihuset hele kvelden.
Og jeg som hadde 24 små pakker å pakke inn.
Det ble nok bare to pakker på kalenderen,
og en hilsen fra nissen om at han hadde fryktelig dårlig tid
og kommer tilbake en annen natt for å fylle opp ;)
En halv time før vi skulle stenge apoteket i går kom det nemlig en mann inn,
han truet oss med sprøyte og ville ha narkotiske tabletter.
Det tar litt tid før vi får åpnet skapet på grunn av tidsforsinkelse,
og han ble ganske stressa og aggressiv.
Heldigvis fikk vi åpnet skapet og gitt ham det han ville ha
før det hele eskalerte.
Nå håper jeg bare han blir tatt.
Og at vi kommer oss gjennom dette uten altfor store problemer fremover.
I dag starter vi dagen med en samling for alle ansatte.
Veldig spent på hvordan det kommer til å bli.
Reaksjonen har ikke kommet enda.
Håper den kommer snart,
så jeg kan få den verste kvalmefølelsen ut av kroppen.
Ikke den beste starten på den koselige desembermåneden.
Det er godt vi har mye å se frem til,
og mange gode mennesker rundt oss!
Ta vare på hverandre, folkens :)
Klem fra Barbro

18 kommentarer:

Unknown sa...

Fy søren da!
Det var nok ein uvirkelige opplevelse...

Håpe dåkke har fått snakka godt i dag, og at det ikkje ødelegge sikkerhetsfølelsen som jo skal værr ein selvfølge når en e på jobb.

Varme klemmar og tankar herfra

gult hus i svingen sa...

for en trasig opplevelse:) Håper det går bra med deg og dine arbeidskolleger, Barbro:) Skjønner det tar tid før slike opplevelse fordøyes og det kan bearbeides:)

Varme klemmer til deg, Barbro fra Trine:)

Janicke sa...

Så ubehagelig, og skummelt!! Det er sånn man tror ikke hender seg selv.. Det er sånn som bare står i nyhetene...

Ta godt var på hverandre :-)
Varm klem fra meg :-)

Storesøstra sa...

Herlighet!!! Jeg jobber også et sted hvor slikt kan skje, og det har alltid vært den store skrekken at noen skulle true med en sprøyte... Jeg føler virkelig med deg!!! Håper dere som var der blir fulgt godt opp, slik at dere slipper å være redd for å gå på jobb!!! Og at dette ikke vil ødelegge den gode desember stemningen...

Mange varme tanker herfra:-)

Skjerstad sa...

Huff . Jeg så på midtnytt i går, og tenkte : var det ikke der Barbro jobbet, stakkar , ingen god opplevelse dette. Håper dette ikke blir vanskelig for dere . så bra at dere samlet dere til en prat i dag, det er viktig . Ønsker deg og dine arbeidskolleger alt godt.

God klem fra Janne.

Tovepia sa...

Huffameg, dette hørtes ikke noe særlig ut, direkte skummelt!!
Håper ikke opplevelsen setter seg langvarig fast, men slikt gjør inntrykk, for å si det mildt.

Ønsker deg gode dager resten av desember, klem fra meg.

Snertne sneller og små nøster sa...

Så ekkelt! Det er nok veldig lurt med samlig og å få snakka om det - greit å bli 'ferdig' med det.

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Å, fy flate! For en opplevelse..! :o

Kan ikke tenke meg til hvordan en sånn opplevelse kan kjennes. Håper dere får prata om hendelsen og får til å få en høvelig grei situasjon på jobb igjen.

Klem til deg.
:)

Trollmora sa...

huff å huff så fælt! Sender deg en god klem og håper dere kommer dere igjennom dette uten traumer. Og så sender jeg en bønn for og tanker til den stakkars sjela som var så desperat at han truet andre for å få tablettene sine. Det er så forferdelig trist. På alle nivå.

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Uff, denne opplevelsen må ha vært fryktelig skummel. :( Godt at det gikk bra, og godt at dere får snakket ut om hendelsen. Mange gode og varme tanker sendes deg. ♥

Håper desemberdagene blir fine tross denne hendelsen.

Klemmer fra Anette

Kristin Kreativius sa...

Uffameg! Ikke bra! Hvordan går det med deg og baby??? Håper hendelsen ikke setter spor, men at dere kan kose dere max i adventstiden! Lykke til med en hektisk førjulstid på apoteket!

god klæm:)

Guttemamma sa...

Fy,så fæl opplevelse:-(
Tror ikke man skal undervurdere sånt...så håper dere får snakke masseom det og får hjelp til å bearbeide!!
klem♥

Bling - our elf on the shelf sa...

Nei men huff da, for en utrolig skremmende opplevelse. Håper dere får den etterhjelpen dere trenger.

Noah og marshmallows ja, du kan tro vi ble paffe ;)
Men som sakt så smatta han godt, selv om han bare holdt den opp mot munnen i noen sekunder (pappan fikk ikke flytte den før bildet var i boks *kremt*)

Ha en fin kveld, og finn noe trivelig å fokusere på.
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Å huff, dette var sterkt. Har opplevd truende kunder selv, men ikke noe så alvorlig som dette. Husker at jeg var helt satt ut etterpå og kan derfor bare tenke meg hvordan dere har det. Håper dere får snakket mye om det og bearbeidet opplevelsen.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Uææh, så ekkelt!!! Håper det går bra med deg?
Og tuusen takk for Award, eg er litt sein å oppdage den ser eg..har ikkje hatt så mykje tid til bloggen i det siste..Eg set stor pris på den!!!:)
Klem:)

h.espe sa...

Nei uff, så forferdelig Barbro! Må være grusomt å ha opplevd å bli truet på denne måten! Håper virkelig det går bra med deg vennen, at du har fått den nødvendige reaksjonen, slik at du kan få det litt ut av kroppen!!

Ønsker deg iallfall en strålende flott adventshelg - nyt, nyt, nyt så godt som du bare kan...

Goklem fra Hildegunn

Trollmora sa...

går det bra med deg?

GuMo sa...

Uff dette likte jeg ikke å høre!! Ingen burde bli utsatt for sånne opplevelser. Ta godt vare på deg selv nå. Også kollegaene dine sender jeg hilsner til. Varme og gode tanker går til deg og familien din.
Bjørneklem fra Guro