tirsdag 7. desember 2010

Endelig adventsbilder fra heimen! Og husk trekning i morra :)

Endelig, det etterlengtede adventsinnlegget!
Ting tar tid ;)
Ser det er mange som hopper rett på julepynten,
jeg MÅ liksom innom lilla advent først jeg da...Kremmerhuset-hylla har fått litt nytt stæsj:
noen søte englevinger og et herlig hjerte :)
Lyst å vinne englevinger og hjerte? Sjekke giveaway HER, trekker i morra kveld! I kjøkkenvinduet er det denne som lyser opp :)
Stuebordet har fått lilla løper og
selvfølgelig litt adventsstæsj!
Har lenge hatt lyst på en liten Bambi,
nå har en søt liten tass fått flytte inn på stuebrettet
sammen med noen små julekuler :)
Måtte ty til blitsen for å få til et bilde av det nydelige englespillet som snurrer rundt!
Kunne ikke motså det da jeg fant det på Cicelia for en hundrings ;)
En adventsappelsin har funnet veien til spisestua :)
Her har jeg forøvrig endelig fått løper fra H&M på bordet! Jeg har ufattelig mange adventsstaker, fant jeg ut...
...men det stoppa meg ikke fra å sette sammen denne i år ;)
Bildene ble mørke i kveldsstemningen,
så det er litt vanskelig å se. Har brukt et nydelig lilla velurbånd med paljetter fra Panduro.
Jeg eLsker den lille lysekrona mi fra IKEA.
Bare så synd at de ikke har lysene lenger,
ikke som jeg har sett i hvert fall :(
Er den ikke søt?
Skjenkene ved spisestua har også fått litt adventspynt :)
mÅtte bare ha disse betongbokstavene altså!!
kupp på Kremmerhuset :)
Luciafigurene fra Carl Larsson har jeg hatt i noen år.
Syns de er så søte!
Kan jo ikke bare ha dem fremme på Luciadagen, så de får være med i hele desember :)
Og endeLig fikk jeg tak i GreenGate lattekopper i julerødt!
Hurra!! Her bor sviblene :)
Snuppeline har vært hos Farmor og Farfar og pynta pepperkakehus!
En av de mange stakene som er plukket frem ...
Gjorde et kupp på salget i fjor, men glemte å se på lysstørrelsen...BITTEsmå!
Noen som har tips til smale, men lange lys???!
Jeg har bare klart å finne de små fra Ib Laursen...

Sånn, da er endelig adventsstemningen formidlet ;)

Da gjenstår det bare å minne om giveaway en liten gang til!

Nattaklem fra Barbro

11 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så koselig du har det. Skjønner etter en runde rundt i mange blogger at det er på tide å pynte...Her henger det i allefall tre stoffhjerter på kjøkkenet, de har hengt der siden de ble sydd for noen uker siden + adventsstake i vinduet og et lysende julehjerte i et annet vindu.
Supersjarmerende pepperkakehus, forresten.

gult hus i svingen sa...

koselig pynta adventshus har du, Barbro:)
Artig at jenta di har besteforeldre som pynter pepperkakehus med henne:) det blir vel tradisjon?

Klem fra Trine:)

Størstepia sa...

Så flott og julepyntet du har det!!
Kjempekoselig!
Jeg er allerede med i giveawayen - gleder meg til trekning ikveld!
Klem fra størstepia

Janicke sa...

Så koselig du har gjort det, Barbro! Skikkelig jul i huset deres nå :-))

Ha en fantastisk dag!
1000 klemmer fra Janicke :-)

Anonym sa...

Koselige bilder og masse julestemning i heimen:)....og håper virkelig det går bra etter det ukoselige "besøket" på jobben;)

Litt småsnufsing har det vært på denne kanten også med litt forkjølelse etc. Hører årstiden litt til. Du fikk vel som meg et lass med snø på trappa di i løpet av dagen igår:))) Julestemning i byen ja:)

Renate sa...

Så koselig du har gjort det! Advent er en fin tid :)
Klem

Guttemamma sa...

Full stemning hos deg Barbro,mange koselige bilder!!
klem♥

Anonym sa...

Så koselig,herlig julestemning
hos deg. Her snør vi alldeles
ned,men vakkert er det.
Klem:) og ha en fin dag.

Tovepia sa...

Så mye flott adventspynt du hadde!
Skikkelig stilig med slike bokstaver, det vil jeg også ha!!!
Her er det så travle dager, så rekker nesten ikke være på nettet, men må stikke innom av og til;)
Ha koselige dager, klemmer fra meg;)

Hege sa...

Utrolig koselig hos deg - og mange fine juleting som jeg gjerne skulle hatt!:-D
Ser du har hatt litt av en uke på jobb - håper du klarer å legge det fort bak deg...
Ha en kos kveld,
klem Hege.

Kristin Kreativius sa...

Herlig pyntet til advent! Liker, liker veldig godt!!!