tirsdag 20. november 2012

Min lille (jule-?) landsby og goodiebag

Bloggetreffet hos Keiserne ga meg et skikkelig oooompf med inspirasjon!
Både generelt til å stokke om litt på dillet i heimen og til å begynne og tenke JUL ;)
For det ble en smule julete her nå...da blir gubben så glad vettu.
#omskrivningforhanfårhelthetta

Jeg digga de små trærne keiserne hadde brukt i borddekkingen så gæli,
at jeg sporenstreks måtte løpe til IKEA (ok, jeg måtte nesten kjøre da, det er tross alt LITT langt å trille stappfull handlevogn helt hjem) og kjøpe meg noen selv.

Inspirasjon hentes meget tydeligvis hos trivelige medbloggere, jeg kom nemlig på at det var så enkelt og fint med papir rundt corokiaen vi fikk hos Vibeke på Bengtgarden. Dermed ble julepapiret fra IKEA og litt hampsnøre plukket frem, og sinkhusene fikk også flytte opp fra kjelleren etter sommerdvalen. Resultatet ble en aldri så liten landsby på spisestua ;)
Et par Avvento-staker fra Kähler ble med hjem i handleposen på bloggetreff, elsker dem!

IKEA har virkelig noen papir-gullkorn innimellom, tror dette har føket ut fra butikkene i år...


































Den lille betongstjerna lagde jeg til jul i fjor
Heldige oss fikk fine goodiebags av snille keisermenn :)
Deilig marmelade, herlig skrubb og nydelig papir!
#anbefalerikkeåmisteglasslokketpåskrubbeniflisgulvetmensmanståridusjen
Trollhasselen fikk også smykke seg med litt av hvert etter handleturen hos keiserne og IKEA, det skal dere få se etter hvert!

Tusen takk for alle de gode kommentarene på forrige innlegg!
Trøtte øyne må snart ha fyrstikkholdere her, så jeg må bare tørne inn og vente med bloggerunden ;)
God natt!
Klem fra Barbro

5 kommentarer:

små øyeblikk med cams sa...

Takk for sist!
Så fine bilder og så morsomt skrevet :) Ser at jeg må på Ikea en tur snart, for disse små trærne gjorde seg som bordpynt ;) Kult med det papiret rundt også. Takk for god inspirasjon!!
Klem Camilla

Trude sa...

Kjempefint...så koselig...
de trærne håper jeg IKEA fortsetter med hvert år:)

Øyeblikk sa...

Så koselig!! Jeg er ikke helt i rute med jula enda, men skjønner at jeg må ta turen til IKEA veldig veldig snart.#begynneråblilittstressa

Koselig å følge deg på Instagram, slår følge med deg her også :)

Klem fra Heidi

Sivs verden sa...

Kjempefint Barbro:)

Klem

LilleLeo sa...

Så kosselig liten by! Jeg gleder meg til å pynte til jul, det som er dumt er at vi har få vinduskarmer og steder å ha dillet på. Hrmf. Jaja, får heller henge det opp! ;)