mandag 12. september 2011

Dåpsinvitasjoner: check!

Om et par uker er det dåp for lille solstrålen vår!
Eller grautgramsen som vi innimellom kaller henne ;)
Det er vel gjerne bare trøndere som er med på den, eller??

Alle gjester hadde jo fått beskjed om å holde av datoen,
så jeg var litt treig med å lage invitasjoner.
Men - det holder liksom ikke med en sms,
så i forrige uke fikk jeg endelig mekka ordentlige invitasjoner.
Hobbyrommet var jo faktisk mulig å bruke og,
litt artigere å holde på med sånt da :)

Det var i grunnen veldig bra timing 
det der med rydding av hobbyrommet, 
for da fant jeg litt diverse papirrester
jeg hadde glemt at jeg hadde. 
Koselig å bruke det samme papiret som jeg brukte 
til invitasjoner, menyer, bordkort osv i bryllupet vårt!

Jeg har lenge hatt lyst på dymo,
dåpsinvitasjoner og bordkort 
var et fint påskudd for å skaffe seg det ;)
Litt tungvint å prege ett og ett ord,
men verd ømme håndledd lell!!

Det enkle er ofte det beste,
så jeg ville gjerne lage invitasjoner som var nettopp det.
 Jeg har skrevet hver invitasjon for hånd på baksiden,
på ganske stivt, kartongaktig papir
kjøpt på Panduro (for seks år siden, altså!).
Syns det gjennomsiktige papiret over er så fint,
begge disse papirene var gjengangere på alt i bryllupet vårt.
Blomstene og knappebrads kommer fra forrådet
på hobbyrommet.
Så jeg har altså klart noe jeg sjelden klarer!
Å lage disse uten å kjøpe et eneste papir eller pyntedings!
(Vi må nesten se bort fra dymoen her altså,
det blir jo noe helt annet...;))

Håndledd og hender var en smule ømme etter en kveld med disse ja ;)

Da er det bare å sette i gang med noen-og-førti bordkort...
Jeg har i hvert fall gjort en stor del av jobben ;)
Jeg har fremdeles igjen ganske mye av det fine
gjennomsiktige papiret,
så planen er å få til noe med det.
Men jeg må nok krype til korset og kjøpe litt papir altså,
det er lite kartong igjen ;) 

Det er så koselig å forberede dåp!
Herligherlig :)

Her har vi kosa oss med søndagsmiddag i kveld, faktisk!
Vi var ute på tur i går,
og den ble en smule lenger enn planlagt...
Så lang at det ble takeaway til middag ;)
Hjortefilet med deilig tilbehør og utsøkt vin
er ikke å forakte på en mandag.
Så nå skal jeg kose meg med litt mer vin
og suge til meg inspirasjon rundt omkring i blogglandia :)
Ha en fin mandag alle sammen!
Klem fra Barbro

5 kommentarer:

Størstepia sa...

Så fine de ble! Gøy med DYMO altså!!
Gleder meg til å se bilder fra selve dåpen også;)
Klem fra størstepia

La luz del norte sa...

Fine invitasjoner! Vi har ikke somla oss til invitasjoner ennå... Men har i alle fall ordnet takkekort til alle gavene lille-stjerna har fått. Ikke verst, det!

Takk for sist, forresten!

Kommer innom bloggen igjen. :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Grautrams, he he.
Fine invitasjoner, god bedring med håndleddet.

Og takk for så hjertelig kjole-kommentar, sånt varmer.☺

vår lille verden sa...

så fine kortene ble!(elsker dymo)det er så gøy og holde på med..Postkassen vår har fått gjennomgå hi hi..Lykke til med dåp for lille vakre:)klem klem kathrin

Anonym sa...

Kjempefine og jeg suger til meg slik inspirasjon...konfirmasjon til våren;)

Husk paraply idag;(