søndag 27. juni 2010

Ny på ønskelista, litt mer gang og Dagens rett, Chez Barbro :)

Nå har jeg tråla etter en ny brødboks denne uka.
Endelig sto den der og smilte til meg..
på Traktøren...
Brødboksen fra Nigella Lawson
Sukk
Synd den er så dyr!
Herved oppført på ønskelista i kremfarget :) Bildet er tatt fra http://www.nigella.com/
Den ser ikke så fin ut på bildet som den er i virkeligheten!
Den er av nydelig keramikk, og lokket er en skjærefjøl :)
Tror den ville blitt ekstra flott med en sticker på siden ;)
Nå begynner dere kanskje å bli smålei av gangen min?
Hehe...jeg måtte bare ta noen bilder i dagslys i dag,
ser liksom tingene litt bedre da ;)
Lover å vente ei stund til neste gang nå altså! Det fine bildet fikk jeg av min snille venninne denne uka:) Har foreløpig ikke bestemt meg for om det skal få stå der, eller om jeg skal henge det opp på veggen.... Hva syns du? Syns ikke skapet mitt kom frem så godt på stemningsbildene, så her kommer noen bilder av det også i dagslys ;) Er så glad i dette skapet, altså! Tenk det - en skarve femtilapp på loppis :) Utrolig hva litt maling, pussepapir, scrappepapir, decoupagelim, nye knotter og litt blondebånd kan gjøre!
Og så til slutt må jeg bare dele oppskriften på dagens middag!
Den er superlett å lage, det blir lite oppvask,
den lager seg selv i ovnen mens du kan gjøre andre ting,
og sist men ikke minst...
det smaker himmelsk!
To fireåringer som spiste middag her i huset i dag,
og det gikk ned på høykant :) Oppskriften er fra et Matblad jeg kjøpte i England i fjor,
BBC Good Food
One-pan chicken bake
Straks på vei inn i ovnen!
Til 2 voksne og 2 barn brukte jeg omtrent noe sånt:
8 rå kyllinglår
10 små poteter, delt i to
1 sitron i båter
8 store hvitløksfedd med skallet på
1 rød paprika i skiver
noen kvister timian
noen spiseskjeer olivenolje
noen spiseskjeer basilikumolje (fra Oliviers & co)
maldonsalt
nykvernet pepper
krydder ellers etter smak, jeg brukte litt santa maria chicken & steak (kvern)
nesten et glass store grønne oliven (men det skal egentlig være svarte)
en liten haug med gode cherrytomater
Og sånn gjør du det:
Sett ovnen på 200 grader
Ha kylling, potet, sitron, paprika, hvitløk og timian i en stor ildfast form
Hell over olje og ha på krydder
Stek i 30 minutter
Ha i oliven og cherrytomater
Stek i 15 minutter til, eller til kyllingen og potetene er passe brune.
Jeg serverer ciabatta og litt tzatziki til :)
Voila!!
That's it!
Yum-o!!
Det blir ekstra dekorativt når cherrytomatene er på ranken :)
Og tomatene er en smaksopplevelse i seg selv,
bare så det er sagt!
Dette er skikkelig god mat å servere gjester,
og så så lettvint da!
Denne anbefaler jeg på det sterkeste å prøve, jenter!
Nå skal jeg gå og rydde på hobbyrommet,
der er det for øyeblikket vanskelig å se gulvet ;)
Ha en fin søndagskveld!
Klem fra Barbro

9 kommentarer:

s h i n e d e s i g n sa...

Åja, den brødboksen er knallfin!! Takk for dagens mattips, så herlig ut og må nok prøves ut her i huset også. Må foresten tipse deg om at ICA selger fine karafler og vannglass fra Jamie Oliver nå. Flaskene var helt supre i bruk! Løp og kjøp :-)

Tovepia sa...

Dette var en oppskrift i min ånd, lettvint og god, denne skal jeg virkelig prøve meg på;)

Brødboksen var virkelig fin, likte den i all sin enkelhet, jeg;)

Ha ei flott uke med forhåpentligvis noe sol og varme;) Klemmings;)

Størstepia sa...

Å, så godt det så ut!
Fine gangbilder også;-)
Ha en fin søndagskveld!
Klem fra størstepia

KJERSTI sa...

Hei Barbro, så fin blogg du har! Jeg har en slik brødboks...kjøpt for £55 hos john lewis i Aberdeen. Man vet og prise opp ting her til lands.

Håper alt er vel hos dere. Hils så mye til din kjære. Hilsen Kjersti (i JCI)

Unknown sa...

Såå nydelige stemningsbilder, lekkert!
Det er aldri for mye hi hi:) Likte dette veldig godt jeg!
Mmm den maten så god ut må jeg si, sitter her sulten og må si jeg ble veldig fristet :)
Takk for herlig hilsen fra deg :)
Ønsker deg en flott kveld og en fantastisk ny uke :)
Klem klem Anki

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Å tusen takk for mattips!
Det såg veeeldig godt ut♥

Eg likar kjempe godt din gang!
Berre kom med fleire bilder derfra:)
Masse flott inspirasjon!
I LIKE:)

Takk for fine ord♥
Kjekt at du vil vere med på give away:)
Klem frå AStrid♥

Balke gård sa...

MMMMMMMMMmmmmm, det så utrolig godt ut!! Imponerende at du får ungene til å spise, mine er så kresne at de ikke spiser noe nesten...Kjedelig...

Men denne må jeg prøve! God sommer videre, husk raggsokker;-) Unnskyld, men endelig fint vær her:-) Klem

kallemillelente sa...

Tror vi kan slå fast at din gang er hakket mer deorativ en min:) Så flink du er!
Brødboksen var veldig fin. Og praktisk med skjærefjøl, da!
Ha ei fin uke:)

Magdalena sa...

ååhh du har så mye fint...
og så lekker middag, men kan ikke kjønne at lårene blir stekt på en halv time på 200 grader, ikke hos meg går det, kanskje noe galt med ovnen...
ha det fint..
magny