lørdag 24. mars 2012

DIY lykter til bloggetreff

Akkurat nå er fruen på vei til Oppdal, til bloggetreff!
Det gledes stort, det kommer til å bli en ordentlig trivelig dag og kveld :)
Lotte som arrangerer treff utfordret alle deltakere til å lage lykter for å pynte bordet med.
Gøy, og bordet kommer helt sikkert til å bli både flott og veldig originalt!!
Jeg tok litt av, det ble fem lykter der nede på hobbyrommet ;)
Artig å lage lykter som er veldig forskjellige syns jeg!
Her er den brokete forsamlingen:























Min absolutte favoritt er nok denne:



































Utrolig rask å lage: serviett fra H&M limt på med decoupagelim, og så klistre på dymo-lapp.
Syns motivet er så nydelig!

Måtte nesten bruke tape på en lykt og da, denne er jeg LITT mer usikker på...;)






































































































Jaja, gøy lell ;)

Neste variant er trukket med stoff fra Stoff og Stil, limt på med decoupagelim.
Dymo, hamptråd og bling gir litt forskjellige kontraster, det liker jeg!



































Blomstrete stoff fra Stoff og Stil på neste, tjukk ulltråd fra Panduro og stempler:

Og så min andre favoritt:



































Elsker fargen på denne!
Serviettdecoupage igjen, og bling er alltid bra ;)
Stemplet nederst er så fint syns jeg, sammen med ståltrådhempen er det en liten prikk over i'en.
Hempe er litt knotete å lage, men jeg syns det gjør seg veldig.



































Har du laget liknende lykter?
Hvis ikke anbefales det! Det er gøy, og det er så lite som skal til!
Håper dere alle har en strålende lørdag, det skal i hvert fall jeg!
Gjett om jeg gleder meg til spa...heldige meg vant giveaway ;)
God helg alle sammen!
Klem fra Barbro

6 kommentarer:

Skjerstad sa...

Så mange forskjellige tips å få her Barbro :) De var fine alle sammen !
Kos deg på tur, det blir sikkert veldig hyggelig :) Ta bilder så vi får se.

Klem fra Janne

Felisol sa...

Glimrende ideer igjen. Det var jo slik jeg fant bloggen din i sin tid. Her skal det bli påskelykter. Stor stas.

Barbro sa...

Bloggtreff hørtes veldig koselig ut. Lyktene dine er kjempesøte, så flink du er :-)

Klem fra meg :-)

Unknown sa...

Så flotte de var!!
Og så herlig med bloggtreff ♥

KOs dere:)

SNILLPIKE♥ sa...

Nydelige lykter, deler favoritten med deg.

Vi laget slike lykter til jul med ungene, og små og store hadde en kjempekoselig stund.

Håper det ble et vellykket bloggtreff.

God søndag til deg, klem.

Fabelaktig sa...

Så mange forskjellige og så mange fine! Din favo var også min favo...* smile*

Happy søndag! Her skal siste strøk males, ukeblader skal leses i solen og grillen skal fyres opp. Yeay for en herlig søndag!
Solklem fra Nesåsen