tirsdag 13. desember 2011

Superkjapp konfekt, Lucia og giveaway!

Ti minutter er alt du trenger!
2 poser tørkede aprikoser og 1 plate kokesjokolade.
Smelt sjokoladen over vannbad, 
dypp aprikoser i og legg til tørk :)
Smaker kjempegodt,
og sunt er det jo til og med!
 Perfekt i søte hjerteboksen fra Nille!
Ser du hva mor har lekt seg med i bakgrunnen?

I dag har vi feiret Lucia til gagns :)
Først i barnehagen, 
har du sett noe så nydelig?
Så var det duket for nok et Luciatog i nabolaget i kveld :)
Vi er så heldige å ha femåringsfrøkner i tre hus på rad!
Det var tre søte jenter som overrasket naboene
med sang og lussekatter :)
Og gjett om det var ei som var stolt 
over å få være Lucia ;)


 Jeg syns det er koselig å starte en tradisjon 
med luciatog i nabolaget!
Ingen tvil om at naboene syns nydelige syngende frøkner 
var veldig hyggelig :)
Og så er det jo hyggelig med en tradisjon 
der de gir noe til naboene,
i stedet for å tigge ;) 

I morra er det ukas fridag for snuppa,
da får vi besøk av gode venner!
Kos med juleverksted :)

Håper dere alle har en fin førjulstid!
Her begynner det å stramme seg til kjenner jeg ;)

Husk giveaway da, dere!
Trekning om to dager :)
Kanskje jeg skal hive meg rundt og hekle den portemoneen?
Tihi ;)
Nattaklem fra Barbro

2 kommentarer:

Felisol sa...

Lucia er knusbedårende.
Husker en kald 13 desember for 20 år siden da åtte jenter fikk gå Lucia i nabolaget, med mødrene på slep i bakgrunnen. De glade, "gamle" fjesene (yngre enn jeg er nå),tenk at de skulle få noe. Jentene var overlykkelige. Det er sligere å gi enn å ta.
I går leste jeg om en skole der elevene ikke fikk ha på nisseluer. Det skulle ikke hete jul lenger, men vinterfest.
Så en vakker Lucia gjør meg dobbelt glad. Vi har en flott arv å ta vare på.
Godt at interiør bloggerne har sans for HELE mennesket.

gult hus i svingen sa...

Nydelig Luciafrøken og fin tradisjon med Luciatog i nabolaget:)

klem fra Trine:)