torsdag 29. desember 2011

Bedre sent enn aldri: JUL!

Jaja....det ble aldri tid til et eneste julehusinnlegg før jul, gitt!
Sånn kan det gå når man er barnesykdomsgrossist!!
Feberen til minstesnuppa var nemlig den 4. barnesykdommen.
Og en halvtime etter at minsta fikk utslett - 
så dukka det jammen meg opp prikker på størstesnupp...
vannkopper til jul er fint ;(
Enn det, to barnesykdommer på en halvtime.
Det må være ny rekord!
Nå går vi bare og venter på at prikkene skal dukke opp på minstesnupp,
hun la seg med nesten 39 i feber så de kommer vel snart...
Mmmm...pepperkake ;)

Til tross for barnesykdomsbonanza,
så har vi hatt en veldig trivelig jul!
Koselig besøk, hyggelige selskap - 
og ikke minst masse fine presanger til store og små!!
Mor fikk det som sto øverst på ønskelista:
sin aller første SYmaskin!!!
Da gjenstår bare å lære seg å bruke den ;)

Selv om jeg liker mye av naturtrenden som regjerer nå,
så syns jeg det til tider kan bli litt vel kaldt.
Det er ikke helt jul for meg, liksom.
Her i heimen er det mye rødt,
og det kommer det til å fortsette å være.
Tror jeg da ;)
Litt lett blandings av stiler kan vi vel si at jeg har!

Siden dette ble det eneste jul-i-stua-innlegget
ble det naturligvis uhyre mange bilder...
..dermed ble det kollasjer denne gangen!
(Klikk for å se større)

Et lite utvalg av årets bakst!
Daimtrøfler, hjemmelaget marsipan, lefser
og mye annet godt :)
Ny favoritt: hjemmelaget marsipan fylt med daimtrøffel
og trukket med kokesjokolade...NAM!
I vinduene har vi pepperkaker med dropsvindu,
utrolig søte og artige å lage.

I gangen møtes man slik:
Kupp på nyttårssalget i fjor, nydelig vimpelrekke fra Nyblom Kollen :)
Nissene til høyre har snuppeline og jeg laget.


Trollhasselen har fått herlig julepynt fra Søstrene Grene.
Simpelthen elsker både de små soppene og hjortehodene.
Som vanlig til en slikk og ingenting!

Kjøkkenet har også fått litt juledill ;)
Elsker svibler i lattekoppene fra GreenGate,
tror jeg må ut og kjøpe meg noen i mindre julete farger.
Det ble nemlig så koselig i vinduskarmen!
Mandarinene koser seg i finfin skål fra Living :)

Over den ene skjenken ved spisestua er nissekroken ;)
Her bor også pepperkakehuset,
sammen med nydelige vikletrær fra Ide-puffen.
Hjertet og stjerna er fra Kid,
kjøpt på salg rett før jul til spottpris ;)

Stuebordet er naturligvis julepyntet det og!
Se fine juleputa fra Putegeriljaen!
Blir så glad hver gang jeg ser på den ;)
Sinkbokstavene er fra Panduro,
og stjernefatet er fra Living.

 Lykkelig frue har endelig fått gardiner!
De stygge lamellene vi hadde er endelig fjernet
og erstattet med julegardiner fra Jotex.
Fine gamle nissen har tilhørt min farmor.
Og nydelige grønne engelen er det snuppa som har laget,
den er inspirert av det grønne spiret på Nidarosdomen ;)
De søte hvite konglene er fra Søstrene Grene,
og det diggbare snellelyset er fra Cornelias Hus.

 Litt juletrepynt til slutt!
Digger reinsdyret fra IKEA!
Fiiine kremmerhuset til høyre fikk jeg av Kristin kreativius i fjor :)
Flinke Kristin!

Da var det vel nok jul??
Håper dere alle har hatt en herlig juleuke,
ha en fortreffelig nyttårshelg!
Klemmer fra Barbro

9 kommentarer:

Siri Hansen Urdal sa...

Fikk helt julestemning av dette innlegget! Så koselig dere har det, Barbro! God bedring til snuppa den eldre og snuppa den yngre... Klem klem

Synnøve sa...

Ønsker alle barna dine god bedring:-)
Så koselig du har pyntet til jul.
Living har mye fint:-) Snellelyset var kjempefint, det har jeg kunne tenkt meg også:-)

Ha en fortsatt fin jul:-)
Klem

Tovepia sa...

Sannelig har dere fått dosen med barnesykdommer, men godt dere fikk kost dere allikevel..og det var nok gjævt med Mimmi på besøk også;)
Flotte ting du viser, trærne til Randi liker jeg også.
Vi er barnevakt til størsteprinsen, så snart er natta her;)
Nyt dagene mot et nytt år, juleklem fra mæ;)

Vimså sa...

Det eneste positive med vannkopper og den 4 barnesykdommen, er at da er man ferdig med den..
Så fine julebilder fra heimen.

God bedring.
Klem Mari JOhanne

La luz del norte sa...

God jul og godt nyttår til dere! Klem

Størstepia sa...

I alle dager, er der mulig å være så uheldig da?? Nå er det iallefall en stund til dere rammes av barnesykdommer igjen!!;) Ser jo ut som dere har hatt en koselig jul allikevel, et veldig koselig og julete innlegg. Masse fin julepynt du har altså! Likte veldig godt vimpelen og puta!!
Riktig god romjul og godt nytt år!
Takk for et koselig bloggeår, gleder meg til å følge deg videre neste år!
Klem fra størstepia

vår lille verden sa...

Huff da sånn uflaks..Men godt og se at dere har hatt en fin julefeiring alikavel:)Nydelige bilder og gratulerer med symaskin.God bedring til dine søte små:)klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Håper sykdommen er på retur og at dere får en fin nyttårsfeiring. :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

Riktig godt nyttår til deg og dine, Barbro - klem Siv