onsdag 7. juli 2010

Lykken er en bugnende kjøkkenhage :)

Det spirer og gror i den lille kjøkkenhagen vår!
Finnes ikke bedre sukkererter enn de vi plukker selv :)Og det blir visst noen av dem i år og! Salat blir det også, den er kanskje klar til vi reiser på ferie?? Ruccolaen ser i grunnen mest ut som ugress!! Men den smaker fantastisk godt Anbefaler å prøve :) I fjor var det tre plommer på det vesle plommetreet vårt... I år ser det ut til å bli veldig mye mer! Hurra :) I kveld har jeg plantet ut noen lavendelstauder. Håpet er at de skal holde ekle snegler unna... ...i fjor var vi ute hver kveld og plukka :S Disse dufter helt himmelsk, og så er de jo så vakre å se på!
Satser på at følgende info stemmer:
For nå er det jordbær i verandakassene!
Måtte le da jeg planta dem ut i stad,
snuppeline kunne tydeligvis ikke vente!!
Like greit å ta seg et tygg rett fra planten ;)Mon tro om disse er klare før vi reiser på ferie??
Tvi tvi :)
Her blir det gulrøtter,
søte og gode!
Ikke glem å smake på disse, nå da!
Måtte bare knipse noen bilder av de flotte gressløkblomstene
Nam, nam :)
I oppkjørselen har jeg en Hortensia som trives utrolig godt i krukka si.
Flere flotte grener med nydelige blomsterklaser!
Kunne ikke dy meg,
syns det er for ille at jeg bare skal nyte synet av dem
det lille øyeblikket jeg passerer når jeg kommer hjem...
Måtte bare klippe av en klase og ta den med inn i stua :)
Hortensia vil forresten alltid minne meg om den
fØrste gangen
jeg gifta meg med
gode mannen min ;) tihi
Onsdagsklem fra Barbro

6 kommentarer:

Lotta sa...

Hei hei!Så flink du er med planter og slikt. Imponert! Jeg prøver og prøver... ;) Måtte le av bildet med jorbæret som noen har forsynt seg av hihi:) Herlige bilder! Og ble veldig nysgjerrig på første gangen dere giftet dere? Gifta dere flere ganger? Oalala hvis... Jeg har venta i 10 år!!!! Venter enda!!!;)Klemmer

Trine sa...

Jeg intet mindre enn SØKK-IMPONERT!!! Jeg/vi planlegger kjøkkenhage neste år. Har en stor flekk ugress på tomta vi ikke får bukt med. Her gjør vi nå kort prossess: leier en harv og får opp mesteparten av røttene. Så legger vi lystett duk på. Pynter med bark. Og vips så har vi et stykke hage på rundt 40 kvm vi kan "laine" opp kasse på kasse (sånne man snekrer selv. med litt størrelse) med jord - og vi kan leke oss med alskens frø. Og siden snegler ikke liker bark: HURRA. Sneglefri sone!
Dette er foreløpig planer.... Spør meg til våren igjen om jeg har huska på å putte frø i jord :)

Tovepia sa...

Du er virkelig flink med kjøkkenhage! Vi (gubben) prøvde i noen år, men ingen stelte med det. Jeg liker best å drive på med blomster, og der bugner det innimellom:D
Kos deg i finværet og klem fra meg;)

h.espe sa...

Hei på deg Barbro!
Åhhhh, så heldig du er som har en slik kjøkkenhage - det er jo drømmen!!! Tenk å kunne gå rett ut og plukke med deg av salater, sukkererter og for ikke glemme å plukke inn lavendel, og lage herige små dufteposer - mmmmm...!!!!!

Tusen, tusen takk gode du, for gode ord i forbindelse med oppussingsprosjektet - så gøy at du likte det! Jeg kosa meg iallfall masse da jeg holdt på :o)

Nå er hverdagen begynt igjen for meg. Skal jobbe frem til 19. august, men da blir det sol og sommer i Hellas :o) Gleder meg utrolig masse til det, men først skal sommeren nytes her i Oslo, blant annet med 3 uker i kolonihytta til sjefen min i Portveien - jiippii!!!

Ha en fortsatt fin sommer!

Stor klem fra Hildegunn

Smykkas sa...

Hva skal jeg si til dette da? Er rett og slett målløs over hvor flink du er. Her bugner det jo av både sunnhet og vakre ting å se på.

Hortensia er en av mine favorittblomser, og jeg liker faktisk alle fargene. Klart du måtte ta med litt inn og riktig få nyte synet.

Klem fra Astrid

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Wow, skikkelig imponert over alt som spirer og gror i hagen din. ♥ Elsker sukkererter, har hatt helt dilla til tider. ;) Så søtt at lille snuppa di har tatt en bit av jordbæret, hihi...
Og lavendel er jo bare nydelig, og dufter helt herlig ! ♥

Ønsker deg og dine en deilig sommerhelg ! ♥

Klemmer Anette :)