tirsdag 13. juli 2010

Kjøkkenet vårt!

Først: 1 stk bilderas-advarsel ;)
Jeg syns egentlig det er vanskelig å få til gode bilder av hele kjøkkenet vårt,
for det ser fort så rotete ut!
Det blir liksom så mange elementer i ett bilde
Jaja, jeg gjorde et forsøk lell!
Som dere kanskje skjønner ble kjøkkenet pusset opp før stilen min vridde seg mot det mer romantiske!! Allikevel veldig fornøyd med det - det er godt å ha noe som bryter litt med det hvite. Åpen løsning med stor stue der alt er hvitt krever litt brytning syns jeg ;)
Er veldig glad for at vi valgte å ha den "forhøyede benken" nærmest i bildet!
Disse skapene rommer fantAstisk mye uten å ta særlig plass,
de er et naturlig skille mellom stue og kjøkken
- og sist men ikke minst -
når vi sitter ved spisestua (som står rett til høyre for dette bildet)
så ser vi ikke rotet på kjøkkenet!!!
På kjøkkenet har vi samme tapet som på stua.
Mesteparten er ensfarget,
med en stripe mønster bak steketoppen
og en stripe på veggen som er overgangen mellom kjøkkenet og stua

Måtte ta med et bilde i dagslys og! Med vafler ;)

På veggen har vi glassplater
Kjempefornøyd med disse!
Utrolig lette å tørke av, og gjør at vi kan se det flotte tapetet :)
Bare elsker dette tapetet! Til venstre skimtes kjølehjørnet mitt - elsk!! Jeg går ALDRI tilbake til noe annet ;) Langs den ene veggen har vi uttrekkskap...genialt! Og stekeovnen i riktig høyde. Veldig praktisk :)På den store shoppingturen for noen uker siden ble det noen nye flasker!
De pryder kjøkkenbenken :)
Disse som bor i den fine treesken er fra Miljøgården,
Det var bare et must-have ;)
Kassen er fra Kremmerhuset, og flaskene med mønster fra Nille.
Inspirasjon hentet fra Lisje Astrid!
Her er det nye kaffehjørnet mitt!
Kunne bare ikke motstå det herlige skiltet.
Nå må jeg bare bestemme meg - skal det få stå der det står, eller skal jeg henge det på veggen over glassplatene?
Hva syns dere?

Håper dere likte kjøkkenet mitt, da ;)

God natt!

Klem fra Barbro

7 kommentarer:

h.espe sa...

Hei på deg Barbro!!!
Tusen takk for koooos kveldsvisitt fra deg!!!

Åh, dette kjøkkenet skal du være superfornøgd med - romslig, og ikke minst veldig, veldig flott!! Nydelige detaljer og masse herlig stæsj - akkurat slik vi liker det!!! Kjenner jeg kunne ha trivdes veldig godt der ;o)
Gleder meg til "resten" av innlegget kommer jeg!!!

Nå er det på tide å finne puta tenker jeg, kl er midnatt og jeg skal opp om litt over 6 timer...

Kos deg i sommeren vennen!

Nattaklem fra Hildegunn

Smykkas sa...

Det er sannelig litt av visning du tar oss med på.

Tapetet er, som i går, bare lekkert. Alt ser ut til å harmonere med hverandre.

Synes godt du kan ha det litt mørke kjøkkenet for å bryte litt. Spesielt siden dere har åpen løsning.

Utrolig mange praktiske detaljer du viser. Dette må jo være et kjøkken til å stortrives på.

Klem fra Astrid

Tovepia sa...

Hei i natta. Jeg har flere ganger tenkt å stikke innom for å se, for jeg vet du har et flott kjøkken, og det ser jeg jo nå! Jeg skulle gjerne hatt kjølehjørne selv, samt steikovn i riktig høyde. Det så virkelig lekkert ut, og det er godt det er noe som bryter mot det hvite.Samt et slikt kjøkken går faktisk aldri av moten;)
Jeg vil jo fremdeles se det "live", så når jeg er i din gate, stikker jeg plutselig innom;)
Nattaklem fra meg;)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så lekkert! Og så mange kjekke løysingar! Vi har heilt nytt kjøken og..mykje eg angrer på, men eg trivst fordi;)
Flott den kassa med flaskene i:))
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Anonym sa...

Hei, kjære deg! Du må aldri stresse på at du ikke besøker meg, vet det er mye å lese til tider - og man har kanskje ikke alltid lyst til å skrive noe totalt meningsløst.

Selv om jeg selvsagt er glad for alle besøk, hender det noen er innom og skriver "Kjempekoselig blogg!" Koselig, tenker jeg da - det er da ikke mye her som er koselig...

Det kjøkkenet ditt ser oversiktlig og praktisk ut. Liker de rene linjene, og vær ikke lei deg over valg av materialer, treverket er nydelig. (Lurer på hva jeg skulle hatt i alle de skapene? *fnis*) Alt det elektriske er jo "to die for". Et skikkelig profesjonelt kjøkken har du, og det ville jeg vært særdeles fornøyd med!

Bettum Villa sa...

Dette var et kjempe flott kjøkken! Trengs absolutt ikke å byttes ut :D Du har mange fine detaljer.. likte spesielt godt flaskene og kaffemaskinen.

Takk for kommentaren inne hos meg! Måtte le litt jeg også når jeg leste kommentaren din for "de perfekte kurvene" hadde ikke jeg tenkt på slik som deg *hehe*. Men kjæresten min vil vel være enig med det ;P.

Ønsker deg en flott sommer! Klem Madelén

By Evy Photography sa...

Saa fint kjokken. Kanskje jeg skal ta meg en tur paa besok snart. Savner deg veldig masse.