mandag 7. juni 2010

Lykkens portal :)

Det ble bloggtørke gitt!!
Uka som har gått ble fryktelig travel, og i helga har jeg vært på tur :)
Boots apotek har hatt treff i Vestfold, så nå er vi ganske slitne ;)
Kjempeartig med tur, og deilig med sommervær for forfrosne trøndere...
Det har blitt lite tid til kreative sysler i det siste, derfor tenkte jeg å dele noen bilder jeg tok med mobilen når kjærstn og jeg var på date her en lørdag.
(Kan definitivt anbefale Bryggen Asian, til og med frøken sushiskeptiker spiste opp ALLE sushibitene sine!)
Etter mange år sørpå, og noen år i Skottland og England
kom jeg meg endelig tilbake til min barndoms by for noen år siden :)
Nå er det ikke noe annet sted jeg kunne tenke meg å bo! Skulle du komme på besøk til Trondheim, må du ta deg en tur til herlige Bakklandet :)
Det føles virkelig som en gåtur i Skomakergata ;)
Her finner du flere koselige kafeer, og søte små butikker.
På bildet over ser du Stella Snella og Dromedar kaffebar,
under her er designmarkedet Sukker
Ikke rart den Gamle Bybro kalles Lykkens portal, den fører jo til byens herligste område! Men det er kanskje på tide å oppgradere noen påler her ;)
Hva er ditt favorittområde der du bor?
Mandagsklem fra Barbro

9 kommentarer:

Lisas hjem og skatter sa...

koselige bilder snupp!!! :) Bakklandet er bare herlig! der kunne jeg også ha tenkt meg å ha bodd! men, nå er jo turen gått til Levanger :)

jeg har hatt bloggefri ei hel uke! deilig :) går litt lei min egen blogg, ikke andres :)

ha en kjempefin uke!

klem ♥

Karen i hagen sa...

Kjempekoselig!
Mitt favorittområde i Kristiansand er Dyreparken. Rett og slett. Jeg burde sagt skjærgården eller noe sånt. Men akkurat nå om dagen er vi masse i dyreparken med ungene - og det er bare en annen og helt nydelig verden der:)

h.espe sa...

Hei på deg!
Ja, det er fort gjort at det blir bloggtørke sånn som dagene iler avsted...

Mange herlige bilder fra Trondheim! Har bare vært i byen et par ganger, men at det er et vakkert sted som jeg gjerne reiser tilbake til er sikkert og visst!

Ønsker deg en strålende flott uke videre!

Nattaklem fra Hildegunn

Tovepia sa...

Elsker å vise fram Bakklandet til besøkende, men er ikke flink nok til å bruke det selv...
Du har ihvertfall ikke gått glipp av varmefrader i ditt fravær, fy så kaldt det er!!

Da er det natta forlengst, nattaklem fra meg;)

Cecilia sa...

har veldig lyst å besøke Trondheim en gang.. Favorittområdet i Kr.sand. Hmm jo er jo enig med kallemillelente -vi er heldige veldig heldige som har dyreparken. Men jeg tror nok favorittområdet blir skjærgården. hihi.. elsker båtlivet og sjøen. Og det er herlig å kunne tusle ned til stranda og sitte med "tean i tanga".

Ja blir litt mindre blogging her også nå som sommeren kommer.
Ha en herlig dag.
Klem

Smykkas sa...

Bakklandet er virkelig blitt flott og navnet Lykkens Portal passer vel faktisk enda bedre nå enn det gjorde før. Husker vi hadde et bilde av brua i mitt barndomshjem. Min mor kom fra Orkanger, så jeg er halvt trønder.

Favorittstedet mitt her i Bergen må nok bli Bryggen. Der føler man seg virkelig tilbake til en svunnen tid.

Klem

SjarmogKaos sa...

Flotte bilder! Og takk for kommentaren på kubæsj skapet ♥ he,he. Mener at du hadde annet design på bloggen før? Det du har nå var iallefall rålekkert!

Marthe sa...

Ååååååååååååå glæ mæ te å fløtt heim!!! Får bare slit mæ videre her på østlandet te augusten kjæm :)
Klæm!

June sa...

Min søster bodde i Trondheim i 6 år og hver gang jeg besøkte henne gikk vi der. Suuperkoselig!:)
Og herlige bilder av snuppa over her!:)
Mi blir og snart 4. Utrolig hvor fort tida går!
Håper du får en fin ny uke!
Klem