tirsdag 3. april 2012

Påskeliljemakrofoto og litt mer påske i heimen

I fjor vår fikk jeg denne nydelige krukken av min kjære kusine Marthe :)

































Jeg simpelthen elsker den. Skjør. Annerledes.





















Det var så fint lys i dag morges, så jeg måtte leke litt med makrolinsa og påskeliljene ;)



Påskeliljer er så flotte!
Jeg pynter ikke så veldig mye til påske.
Trollhasselen får egg, og påskeliljene flytter inn litt rundt omkring.
Også plukker jeg frem det snuppeline har laget, selvfølgelig :)






















Sånn som for eksempel den flotteste, mest fargerike påskekyllingen du kan tenke deg!
Påskeegget malte og dekorerte jeg i fjor.























Sinkkrukka har fått ny dymo-tekst, så kjekt å kunne variere bare ved hjelp av litt ordbytte!

Tar med et bilde til, selv om det ikke er spesielt påskete ;)


































Syns det var litt gøy med perleblomster i stetteglasset vi fikk fra Til Bords på bloggetreffet.

Nå er det bare å nyte de siste dagene med fri!!!
Etter påske er jeg nemlig klar for jobb igjen!
Da blir det nok litt roligere her inne tenker jeg ;)
Men først er det påskeferie, spill og kos.
Og ikke minst skal vi feire at lille snuppa blir et år! Yikes ;)
Ha en riktig god påske, alle sammen!
Klem fra Barbro

13 kommentarer:

Pia sa...

Ettårsbursdag er en milepæl! Ha ei riktig fin påske!

Felisol sa...

Jeg elsker bildene dine. Du får fram de viktige detaljene, er flink til å blure bort det uvesentlige og finner så mange artige vinkler å fotografere fra. Selv om det ikke synes på mine bilder, så suger jeg til meg lærdom.
Enig i at det hvite, kniplingstynne krukken er helt spesiell.
Den gule kyllingen ligner helt på en jeg har gjemt fra 20 år tilbake. Slike kyllinger tar bolig i et mammahjerte for alltid.
Så bra at du har vært hjemme et helt år. Det blir nok tøft å snu opp-ned på hverdagen, men du har vært igjennom det før.
Det er også en måte å lære seg og prioritere på.
Tid er det mest dyrebare vi har. Den kan ikke kjøpes.
Ha en herilig bursdags og påskefeiring.

Marthe sa...

Nydelige bilder! Du sprer påskestemning og det liker jeg! Ønsker deg en riktig god påske! :-)

salige lavendel sa...

Synes det var flott med perleblomster i glass!!

Sivs verden sa...

Fine bilder Barbro! Så stilig det var med perleblomster i glasset:)
God påske & tillykke med 1 åringen:)

Klem

SNILLPIKE♥ sa...

Ja, den blomsterpotten var bare nydelige. Og så artig med perleblomster i et stettglass.

Ønsker deg og dine en stålende påske, og kos dere masse med ettårsbursdag. Klem.

MissMette sa...

Hei Barbro :)
Så flotte bilder og nydelig vase du har her, skjønner godt at du liker den ja ღ En liten stund siden jeg var innom her hos deg, så nå skal jeg ta meg en lengre titt nedover her hos deg :) Ønsker deg en fortsatt riktig God Påske ღ Stor klem fra Mette

Snertne sneller og små nøster sa...

Flotte bilder :-) Jeg har bursdag snart, og har hinta heftig om at jeg ønsker meg makrolinse ;-)

Er hun ett år allerede?? Som tiden flyr...

Kos deg - klem Siv

Lottemora sa...

Så artig med makrobilder! Må bare kjøpe meg en ny linse snart!!!

Lottemora

Fabelaktig sa...

Så herlig krukke og så vakre bilder!

Digger makrobilder. Håper på makrolinse til burdag *drømme*

Vi har hatt 16 stk til bords i dag. Nå nyter vi siste rest av påsken.
Håper du har kosa deg i påsken!
klem

Anne på landet sa...

Ojjj, jeg lar meg stadig imponere over dere som er så flink å ta bilder!
Og din nye skjøre porselen krukke er nydelig, helt enig!

Takk for titten og klem fra meg.

Fabelaktig sa...

Så vakre bilder :)

Jeg avsluttet en laaang arbeidsdag for noen timer siden og nå er jeg endelig ferdig pakket. Jeg kjenner at en uke med sol og varme kommer til å bli - åh så godt!

Følg med inne hos meg i morgen og i uken som kommer, jeg kommer til å ha ett gedigent gavedryss :)

Fin fredag!
klemklem

DagensInteriør sa...

Utrolig vakre detaljer!

- L