torsdag 12. januar 2012

Vinnerlykke!! Og endret bloggutseende.

Først: HIPP HIPP hurra, jeg har vunnet Mary-Annes giveaway!!!!!!
Tusen, tusen takk - det var en fantastisk start på dagen min altså :)
Heldige meg får et års abonnement på favorittbladet Boligdrøm!
*superglad*















Nå må jeg bare prøve å lande så jeg får skrevet resten av innlegget ;)

Som noen kanskje har sett har bloggen plutselig fått et litt annet utseende!
Jeg har lenge tenkt på at jeg skulle hatt en opprydding, men kom ikke lenger enn til å
bytte ut headeren en liten stund før jul. Jeg har liksom ikke helt turt å røre malen, litt vel redd for å krølle med sånne derre tekniske innstillinger og rote det til mer enn tiltenkt ;)
I går fikk jeg en tilbakemelding fra Vibeke som skriver bloggen Mammas Hus om at bakgrunnen min lå midt i teksten og forstyrret på hennes PC. Har ikke hørt noen andre si det før, men man kan jo aldri vite.
Anyway - tusen takk Vibeke, du ga meg det lille kicket et visst sted - akkurat det jeg trengte!
Nå er bakgrunnen fjernet, malen og fontene endret, og innleggsfanen endelig gjort bredere. Dermed kan jeg gjøre bildene større, har lenge syntes bildene har kommet dårlig frem fordi de er så små.
Det er rart med det - smaken endrer seg! På interiørfronten begynner jeg å bli lei av for mye romantisk dill,
og føler for å dra inn industrielle elementer, natur, betong og denslags. Det samme ble det med bloggdesignet, jeg følte behovet for at det skulle være renere, ryddigere og ikke dillete. Med hvit bakgrunn kommer dessuten bildene MYE bedre frem.
Nå må jeg bare leke meg litt mer med Picasa, kanskje jeg kan klare å få til en litt mer proff header?
Tiden vil vise ;)

Erfaringsmessig vet jeg at bloggen kommer forskjellig frem på forskjellige PC'er,
skjermstørrelse har vel litt å si.
Jeg har relativt stor skjerm på min bærbare, og hos meg ser den nye malen bra ut. Men det gjør den kanskje ikke hos deg? Jeg blir veldig glad for tilbakemeldinger!!
Jeg ser når jeg nå surfer på mobilen at det kommer et tomrom under bildene, både de som er store og ekstra store. Det har ikke vært et problem før. Hvis noen har tips her tar jeg veldig gjerne imot :)

Om et par timer skal jeg og denne fine frøkna

på nimånederskontroll! Det blir spennende å se hvor stor vesla har blitt :)
Spørs om det blir vaksine i dag, litt forkjøla er hun. Vi får se!
En ting er i hvert fall sikkert, hun er en liten solstråle :)
Meget viljesterk, en liten villstyring og nysgjerrigper som åler seg rundt for å sjekke ut det meste...
Å, som mamsen koser seg med lille gode frøkna!
Ha en herlig torsdag alle sammen,
Klem fra Barbro

11 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Gratulerer, barbro:) Fint, nytt utseende på bloggen din...og ikke minst, lettere å lese:)
Smaken forandrer seg ja, skal se du går retro etter hvert;)
Lykke til på 9-månederskontroll, hun ser jo så fin ut, jenta di:) Utrolig søt er hun også:)

klem fra Trine:)

Synnøve sa...

Gratulerer med kjempeflott premie:-) Det er det bladet jeg liker best av interiørbladene:-))
Bloggen din ble fin. Til meg og kom det opp mønster bak teksten på bloggen din, men jeg trudde det skulle være sånn:-))
Jeg har forandret bloggen min, men til meg ble bildene mindre;( Å jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få de større igjen.
Er lei av alt dille interiørmessig jeg også, vil ha det litt grovere en hva jeg har hatt til no.
Nydelig jente du har:-)
Ha en fin dag:-)
Klem Synnøve

Tovepia sa...

Grattis med herlig premie!
Bloggen ble såå lys og fin!..og fra her jeg sitter ser den perfekt ut! Skulle tenkt noe selv, men er som du siere, redd for å rote det til;)
Håper alt gikk bra på kontroll, og hun ser vitterligen frisk og fin ut:O)
Ha en fin dag i snøen, klemmings;)

Anonym sa...

Det har blitt fint her :) Men, har ikke du merket noe til endring av kommentarfeltet? Hos meg er det plutselig forandring pga Blogger har endret på ting.

vår lille verden sa...

Vakker liten hjerteknuser!Så nydelig bilde:)Jeg har også tenkt og endre litt men kan såpass lite så er ganske redd og skeptisk..men må vel bare hive seg ut i det:)Jeg har ikke merket noen endringer i kommentarfeltet..Ha en super kveld..klem

Kristin Kreativius sa...

Hurra for premie, og grattis med makeover! Det ble veldig fint, og den nye headeren ble knall! Du kan dette og du! Du, jeg lurer på, jeg trodde jeg hadde tatt bort ordbekreftelsen på bloggen min jeg... Har jeg ikke det?

Søteste sola! Ble det vaksine i dag mon tro? Håper det gikk bra på helsest.

klemmer:)

Unknown sa...

Hipp hurra for premie! Du er heldig;)

Godt å få rensket opp litt, og få luft rundt seg innimellom;)
Jeg hadde også en hel del bakgrunner før jeg bestemte meg for å gå for hvitt (selvom jeg brukte lang tid på å venne meg til det, det ble jo liksom så nakent;P) og nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet!!


Ha en finfin dag og ei herlig helg!
KLEM

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

åååå,gratiss så mye:) så heldig du er da:)
Nydelig det nederste bildet:)

sa...

Så nydelig header du har fått deg! Og gratulerer med seieren ;) Så koselig at du stikker innom meg av og til :D God helg!!

Anonym sa...

Hei igjen :) Jeg ser at du har vindus-løsningen til kommentarene, og det er derfor det ikke er forandringer hos deg. Jeg har innebygd under innlegg. Dersom du skulle ønske å ha mulighet til å svare enkelte direkte som hos meg, kan du velge innebygd under innstillinger på innlegg og kommentarer. Nå skal jeg lese kommentaren din hos Pia ;) God helg og klem til deg :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer med gevinst og rydding. Ser bra ut på min brede skjerm. Herlig bilde, forresten. God helg!